2012. április 1., vasárnap

A szántás

   Elindultam hát "Google" Feri bácsihoz, aki mindenben tudott eddig segíteni, bármi gondom volt. Feri bácsival  hosszú gyereksétáltatásaim során ismerkedtem meg. Tündérien kedves, segítőkész ember, egyik kedvencem a faluban. A másik Géza bácsi (róla később, a tyúkprojekttel kapcsolatban). Feri bácsi el is irányított a Tomihoz vagy a Laci bácsihoz, mert mindegyik szánt.
   Na, elmentem Laci bácsihoz, de a traktor az ősszel bedöglött, ippeg a saját kertjét fel tudta még szántani, meg különben is beteg Ő már, nem akar ilyesmivel foglalkozni, de a Tomi gyerek az biztosan elvállalja. Tomi valóban elvállalta volna, de ezek a traktorok úgy látszik ilyen bedöglősek, mert hát az övé sem jó, és ráadásul az alkatrészt sem lehet beszerezni, és hát ő nem szeret ígérgetni, inkább ajánlja a Misit vagy a Pétert. Hát akkor indulás Mihály bához, de a traktorja aksiját Ő mindig kiveszi télire, le ne szívja a hideg és hát különben sem tavasszal szokás szántani, hanem ősszel, mert nem lesz ideje elrothadni a gaznak. Igen, tudom, de jobb későn, mint soha, és nekünk idén kertünk lesz, gondoltam. De menjek csak el a Péterhez, sőt itt a száma hívjam csak fel nyugodtan biztos otthon van, mert nyugdíjas, Ő biztos felszántja majd. Fel is hívtam Péter bácsit (aki nem bácsi, csak én úgy belejöttem, hogy lebácsiztam, mert gondoltam az, ha nyugdíjas, de ezek szerint rokkant nyugdíjas lehet, mert elég fiatalos, csak hát az a telefonban nem látszódott). Na, mindegy, felhívtam, és láss csodát, semmi gond, a traktor jó, Ő jól van és rá is ér, másnap reggel nálunk lesz, ma már nem, mert már ivott.. Másnap reggel jött is Péter és gyönyörűen felszántott egy kb. 5 m x 20 m-es sávot a kertben, persze kicsi fiam segített neki.


Péter azt mondta, a föld jónak tűnik, csak hát igen gazos, az idei évben lesz elég munka vele, mert ugye szántani ősszel szokás, hogy a gaz el tudjon rohadni. Hát, jaaa! (ahogy itt mondják) Már tudjuk, de hát így sikerült, mama úgyis azt mondta, hogy Ő majd sokat gazol reggelente, úgysem tud aludni.
Tehát a szántással megvolnánk, de rotálni is kellene, mert a föld nagyon rögös,


Péter rotációs kapája azonban elromlott. Egyik kedves szomszédunk viszont, ahogy meghallotta mi a probléma, ott termett a kapájával, így férjem, Laci és egy-két pohár bor segítségével egy-kettőre végzett.
   Kertünk így készen is áll a bevetésre!

folyt.köv.

1 megjegyzés: