2012. április 9., hétfő

Az új jövevények

    Miközben készült a tyúkól, elkezdtem feltérképezni a tyúkkínálatot a környéken. Ekkor még azt sem döntöttük el, hogy tyúkokat vagy előnevelt csirkéket vegyünk-e. Mama rántott csirkére vágyott, én tojásra. Amit biztosan tudtunk, hogy csak és kizárólag őshonos magyar fajtákat szeretnénk. Tehát nézegettem a helyi lapok hirdetéseit: letojt tyúk.., letojt tyúk.., napos csibe, előnevelt, vágnivaló egy helyen, na ezt felhívjuk. Szimpatikus, szívélyes férfihang, mondtam neki, hogy vágnivaló csirkét szeretnék (a mama kedvéért). Semmi gond jövő héten lesz, mennyi kellene? Hát kb. húsz, néhányat levágunk a többit meghagyjuk tojni. Nem úgy van az, ezek húshibridek, ezek nem tojnak. 6-7 hetes korukra elérik a 2,5-3 kg-os vágósúlyt, erre vannak kitenyésztve. Atya Úr Isten! Lelki szemeim előtt megjelentek ezek a mutánsok, amik már 6 hetesen több kilósak. Ha ilyen ütemben fejlődnek félévesen átrágják magukat a kerítésen és felzabálják a kutyákat?! Nem köszönjük szépen, nem erre gondoltunk, valami magyar fajtát szeretnénk, az nincs? Dehogynem a Tetra H! Az meg mi a szösz, nem hangzik túl jól. Hát az egy kettős hasznosítású hibrid, Bábolnán tenyésztették ki. Nem, ne haragudjon azt hiszem nem értjük egymást, én ŐSHONOS MAGYAR tyúkokat szeretnék, nem ilyen génmanipulált szörnyszülötteket!!! Jaaa! Hát azok, otthon vannak, otthon mi is olyanokat tartunk. Mennyit, mikorra, hova parancsolja?
Hát ez nem ment könnyen.
Rendeltem 20 db 6 hetes csirkét, vegyes színekben, egy-két héttel későbbre.
    Végre elkészült az ól (csúsztunk egy picit, mert közbeszólt az influenza), jöhettek a kicsikék. Gyönyörűek, bár abban már nem vagyok biztos, hogy tényleg magyar tyúkok. Igaz, van köztük kendermagos, meg kopasznyakú kendermagos is, de a többi színe nem igazán a fajtára jellemző. Valószínű, hogy ha van is magyar ősük, többféle behatás érte őket. Csináltam egy kis portfóliót róluk:


Van egy szinte galambszerű, a lába és a csőre fekete:


Ez a kis sárgásbarna, kopasznyakú is egyedi:


Az egyik kis kakas tollazata teljesen olyan, mint egy fácáné:


Ők néni és bácsi,  a legnagyobbak:



Ez a kis kopasznyakú, kendermagos is haláli:


A fehér, cirmosak is gyönyörűek:



folyt. köv.

1 megjegyzés: