2012. május 17., csütörtök

Feri megúszta

    Hetek óta terveztük, hogy tyúkot ill. kakast vágunk. Vagy 7-8 db kakasunk van, ideje elkezdeni a szelektálást. Sokat vívódtam melyik legyen az áldozat, mert mindegyik a szívemhez nőtt, igazi egyéniség szinte mind. Az utolsó pillanatig úgy gondoltam, hogy Feri lesz a befutó, de meggondoltam magam, hadd hülyítse még egy picit a tyúkokat. Bácsira esett a választás, Ő elég barátságtalan és jelentéktelen nem fog nagyon hiányozni. Feri így megúszta, (de ne örülj annyira, ami késik nem múlik).


    Szombat délelőtt fogta férjem a legújabb kését és kivonultak mamával a tyúkudvarba, hogy befogják Bácsit. Én nem vettem részt az akcióban csak fényképeztem és jól szórakoztam. Megvannak az előnyei, hogy újra kismama vagyok, kivonhattam magam a véresebb és mocskosabb dolgok végzése alól. Apa kése jól vizsgázott, majdnem levágta a fejét.


Mama leforrázta, megkopasztotta, kibelezte, én már csak egy kis kotut szedegettem. Meglepően nyúrga kakas volt, hosszú combokkal, de hús nem sok volt rajta. Anyósom úgy döntött nem rántja ki, hanem pörköltnek csinálja meg, mert inasnak találta, és úgy tűnik igaza volt, mert 2,5 óra főzés után puhult csak meg. Valószínűleg a rántanivaló korból kiöregedett már, kb. 4 hónapos lehetett, de ki tudta ezt, én nem. Csalódott volt az egész család, hogy elmaradt az elmaradhatatlan vasárnapi rántotthús, és nem nagyon akart fogyni a pöri. Szerintem isteni volt, de valóban más volt a hús íze és állaga, mint a boltié. Még anyósom is azt mondta, hogy valahogy nem olyan mint ahogy gyerekkorából emlékezett. Ennyire elszoktunk volna a rendes hústól?! Ezek az állatok a szabadban élnek nagy területen mozognak, nem tápot kapnak, hanem sok zöldet, búzát, kukoricát. Már jobban ízlik a hormonkezelt, antibiotikumokkal teletömött, ketrecben hízlalt, vizes húsú bolti mocsok? Ez szörnyű, de azt hiszem elfelejtettük milyenek az igazi ízek, mert gyerek korunk óta nem ettünk mást, csak a sok szemetet.
    Nem adjuk fel, minden hétvégén vágunk egyet! Jövő héten egy kisebbet megpróbálunk kirántani (már látom, hogy Feri megint megússza, mert nem kicsi), aztán egyszer sütünk egyet, egyszer levest csinálunk, valamelyik majd csak beválik.

1 megjegyzés: